[uanog] XenServer 7.2 and HP DL360 G7 - installation on flash disk 64 Gb

Andrii Stesin stesin at gmail.com
Mon Nov 27 13:56:51 EET 2017

Я ще проконсультуюсь з колегами хто ближче до заліза, але маю наступні
міркування.

> Ніяк не вдається провести інсталяцію Citrix XenServer 7.2 НА USB-флешку
> 64Гб. Підкреслюю - "на" флешку.
> Сервер - чесний HP DL360 G7.

Порада № 0, "ще до всього". Переконайся, що на сервері стоїть
найсвіжіший BIOS та весь пакет мікропрограм від HP. Онови до
найсвіжішого що є, усе перепроший. У ранніх версіях на тому поколінні
серверів була доволі неоднозначна ситуація з підтримкою UEFI Boot на
будь-яких ОС окрім windows server. Поле засіяне граблями.

> Першу причину (XenServer 7.2 не розуміє GPT-структуру - sic!!!) ніби
> поборов.
> (Перший boot після інсталяції просто вилітав у grub rescue mode і там нічого
> не вдавалося зробити. Grub кричав, що unknown filesystem).

Тут ситуація у моєму розумінні ось яка. Перш за все, щоби воно
розуміло GPT нормально, сервер має вмикатись у режимі UEFI Boot.

Режим BIOS Boot, який розуміє тільки археологічний DOS MBR, тобі
очевидно не підходить, воно не житиме.

Далі, які думки виникають при погляді на діагностику нижче.

> [...]
>
> Device     Boot    Start       End   Sectors  Size Id Type
> /dev/sdd1             32   8388639   8388608    4G 83 Linux
> /dev/sdd2        8388640  16777247   8388608    4G 83 Linux
> /dev/sdd3       16777248 121307135 104529888 49.9G 8e Linux LVM
>
> А ось які вимоги (що створює процес в режимі GPT):
>
> 18GB XenServer host control domain (dom0) partition
> 18GB backup partition
> 4GB logs partition
> 1GB swap partition
> 0.5GB UEFI boot partition
>
> То як мені підсунути інсталяційному процесу правильні partitions в режимі

Мені ідея "режиму MBR" активно не подобається. Утім, якщо з такого
боку підходити, я би напевно взяв та руками нарізав на флешці ось
такий комплект розділів

- від 0 сектора до "2MB мінус 1 сектор" - пусте місце (для
вирівнювання розділів з дискретністю 2MB), у partition table нічого не
пишемо про це, пропускаємо це місце
- від 2MB до "1GB мінус 1 сектор" - UEFI boot partition (у теорії
0.5GB досить, але нехай буде запас) - 1ша  позиція partition table,
тепер вирівнювання розділів пішло по межі 1GB
- від 1GB до "29GB мінус 1 сектор" - перший розділ 28GB під XenServer
host control domain (dom0) partition - 2га позиція partition table
- від 29GB до "33GB мінус 1 сектор" - Linux swap partition на 4GB і
хай довгоносик вдавиться - 3тя позиція partition table

три позиції в partition table ми таким чином зайняли, залишилась одна,
бо якщо я нічого не плутаю то DOS partition table розуміє рівно 4
позиції

- від 33GB до "61GB мінус 1 сектор" - другий розділ 28GB під XenServer
backup partition

Ідея у тому щоби чорт би з ним, нащо йому окремий logs partition -
робимо основну 28GB і хай туди і логи пише. Але тут граблями смердить,
бо за такою логікою після UEFI Boot partition ще треба впхати Linux
boot partition (де ядро і усі його кишки) а виходить що вже місця
нема. Тому другий варіант

[...]
- від 1GB до "5GB мінус 1 сектор" - Linux boot partition - 2га позиція
partition table
- від 5GB до "9GB мінус 1 сектор" - Linux swap partition на 4GB і хай
довгоносик вдавиться - 3тя позиція partition table
- від 9GB до кінця носія - extended partition
--- а усередині extended partition уже намалювати 2 x 20GB для
XenServer host control domain (dom0) partition та XenServer backup
partition, там же поруч log partition скількись то

Тут уже питання, вкладені logical partitions всередині extended
partition, воно їх узагалі так зрозуміє чи ні? Алхімічний
експеримент...

Але все це по суті виглядає спробами натягування сови на глобус і
скоріш за все результата не дасть. Правильне рішення - безкомпромісно
режим UEFI Boot і нормальний чесний GPT.

До речі, про який i386 там угорі узагалі мова, воно ж 32bit? як одне з
другим змішується, GRUB 32bit та XenServer 64bit? UEFI Boot + GPT це
відразу 64bit все повністю, як воно і має бути. Для цього сервер має
нормально розуміти UEFI, це (як сказано вище) є питання версії його
мікропрограм (умовно кажучи "його BIOS" але це вже не BIOS у розумінні
минулих наших звичок).

Спробуй, розкажи що буде. Але почни з №0 та переконайся що сервер при
увімкненні живлення стартує відразу в UEFI mode.

Бажаю перемоги ;)