[uanog] Чи законною є заборона провайдером встановлення VPN-з'єднання?

Igor Sviridov sia at uanog.sink.nest.org
Sun Jul 7 22:19:19 EEST 2019

hi,
On Sun, Jul 07, 2019 at 09:19:36PM +0300, Oles Girniak wrote:

> IMHO, троха за провайдера - якщо хтось хоче VPN піднімати, то це вже
> "пахне" бізнесом, а відповідно і бізнес підключенням.

Якого біса бізнес?
Багато хто не хоче, щоб провайдер бачив чим він користується в мережі.
Так можна HTTPS, SSH або Tor заборонити.

> Не треба бути дуже хитрим - спробуйте з готелю в Німеччині де купите
> Інтернет - запустити SIP чи VPN.

Бували заморочки з SIP, для обходу яких VPN звичайно й використовувався.
Мереж з ефективною забороною VPN не зустрічав.

> Звичайно через збочення це все можна запустити, але ...

Wireguard зовсім не збочення, даже Лінус так каже :)

--igor