[uanog] Цікавий результат мікродискусії з другом..

Maksym Tulyuk maksym at tulyuk.com
Sun Sep 4 22:22:01 EEST 2022

Офіційний сайт бельгійського уряду для українців із тимчасовим захистом з версіями на українській/російській
https://info-ukraine.be/en/assistance-belgium/what-are-my-rights :
To receive social assistance, you must first register to obtain Temporary Protection Status. It is therefore important to go to the registration centre in Heysel and then to the municipality where you live, before going to the Public Centre for Social Welfare (PCSW) in the municipality where you live.

Ось тут https://www.mi-is.be/fr/etudes-publications-statistiques/laide-sociale-pour-les-beneficiaires-du-statut-de-protection PDF файли з інструкцією і умовами отримання допомоги, також на українській та російській.

А ще є відосик “Самые БОЛЬШИЕ ПОСОБИЯ в ЕС - в Бельгии! Сколько платят украинским беженцам | Как оформить пособие" https://www.youtube.com/watch?v=DU56OYT4F0A

Картку роблять з банківським рахунком.

Максим