[uanog] Гадаю, що тутешній народ добре знає Річарда Столлмена...

Vladimir Sharun vladimir.sharun at ukr.net
Wed Nov 3 09:32:48 EET 2021

Привет,

Это очередной чятик, где когда итерационно движешься к сути веры в ущимление свобод (конкретный пример, конкретная норма, толкование этой нормы субъектов и правом), оказывается в конце, что это такое толкование у конкретного человека этих самих свобод.

Я посмотрел на какие именно нормы ссылается Олег, тут интересно, что между 22 и 24 - пробел, точнее не указана 23-я статья, а это достаточно показательно.
Я процитирую этот бутерброд, 22,23,24:

Стаття 22. Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.
Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.
При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Стаття 23. Кожна людина має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей, та має обов'язки перед суспільством, в якому забезпечується вільний і всебічний розвиток її особистості.
Стаття 24. Громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Рівність прав жінки і чоловіка забезпечується: наданням жінкам рівних з чоловіками можливостей у громадсько-політичній і культурній діяльності, у здобутті освіти і професійній підготовці, у праці та винагороді за неї; спеціальними заходами щодо охорони праці і здоров'я жінок, встановленням пенсійних пільг; створенням умов, які дають жінкам можливість поєднувати працю з материнством; правовим захистом, матеріальною і моральною підтримкою материнства і дитинства, включаючи надання оплачуваних відпусток та інших пільг вагітним жінкам і матерям.

Обычно в "других срачах" сразу ссылаются на 24-ю Конституции, что мол ковидный сертификат/платный ПЦР тест - это дискриминация. Отнюдь.
Вот что считается ЕСПЧ по принудительной вакцинации например:
Карло Боффа проти Сан-Марино, 1998
Про що справа: 14 батьків з Сан-Марино відмовилися дати згоду на обов’язкове щеплення їх дітей від гепатиту В.
Що сказав суд: держава наділена широким полем розсуду в питаннях вакцинації як способу запобігання поширенню небезпечних захворювань та визнав, що в цій справі таке втручання було необхідним в демократичному суспільстві.

Соломахін проти України, 2012
Про що справа: заявник оспорював проведення вакцинації від дифтерії.
Що сказав суд: Суд вказав, що 1) так, фізична недоторканність особи охоплюється концепцією «приватне життя», яке захищене статтею 8 Конвенції (X and Y v. the Netherland), 2) так, недоторканність тіла людини стосується найбільш інтимних сфер приватного життя, а обов’язкове медичне втручання, навіть незначного характеру, є втручанням у це право на приватне життя (Y.F. v. Turkey) 3) так, обов’язкова  вакцинація як процедура є втручанням у право на повагу до приватного життя, а саме фізичну та психологічну недоторканість, передбачені статтею 8 Конвенції. Однак таке втручання було передбачене законодавством України та переслідувало легітимну мету охорони здоров’я, що не може вважатися порушенням статті 8 Конвенції, а саме права на приватне життя.

До речі, на це рішення ЄСПЛ покликався Верховний Суд у своїй постанові у справі N 682/1692/17, у якій Верховний Суд розглядав питання про те, чи законною є відмова у відвідуванні хлопчиком садочка, якщо йому у віці 18 місяців не було зроблене профілактичне щеплення проти дифтерії, коклюшу та правця, а його матір – проти вакцинації.
Суд послався на рішення ЄСПЛ та вказав, що вимога про обов’язкову вакцинацію населення проти особливо небезпечних хвороб з огляду на потребу охорони громадського здоров’я, а також здоров’я зацікавлених осіб, є виправданою. Тобто в даному питанні превалює принцип важливості суспільних інтересів над особистими, однак лише у тому випадку, коли таке втручання має об’єктивні підстави — тобто було виправданим.

Двинемся чуть дальше по Конституции:
29-я статья была приведена для массы кмк, т.к. она про то, что никто не может быть арестован или брошен в тюрьму просто так, должно быть решение суда. Это не относится к административным моментам.

32-я статья про неприкосновенность частной и семейной жизни обладает весьма пикантной частью:
Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Стаття 33. Кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
Ну тут и комментировать нечего, последняя часть предложения почему-то игнорируется. Очевидно, что при вспышке чумы, там, где вспышка, будет тут же карантин и ограничение свободы передвижения.

Стаття 34. Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань.
Мы сейчас этим и занимаемся. В не самой приятной форме мы пытаемся найти те части Законов, які ми тлумачимо у різний шлях.

Стаття 60. Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
Тут Олег не обращает внимание на слово "злочинні". Т.е. такие, которые очевидно конфликтуют с КК. Украсть сумку, убить человека. Это явно злочинні накази. Для військового - відкривати вогонь по мирному, беззбройному цивільному населенню, але, якщо в нього намагаються відібрати зброю - вогонь дозволяється за процедурою.
Стаття 64. Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.
В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.
Тут нет 33-ей статьи, соотв. право на свободное передвижение может быть ограничено, о чем прямо в 33-ей статье и написано. Хотя я не могу провести знак равно между правом на пользование общественным транспортом и правом на свободное передвижение, возможность на своей машине ездить куда хочешь остаётся. Нарушение прав на свободное передвижение - это например мои родственники из села на луганщине не могли покинуть село без разрешения совхоза.

Стаття 68. Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Тут тоже важный момент, про обязанность не посягать на чужие права и свободы. Например на мою свободу не быть зараженным опасным инфекционным заболеванием, коим официально признан Ковид19.

Я надеюсь разобрал безосновательность и бесперспективность ссылок на статьи Конституции, которые по мнению Олега нарушаются постановой Кабмина про карантинные мероприятия

Специально для тех, кто верует, что Кабмин - это шарашкина контора и издаёт всякую фигню, то у меня для вас есть койчо: подзаконные акты ссылаются на законы, конкретные пункты и там в этих пунктах указано, что Кабмин может в рамках этих законов что-то делать.
Давайте разберем, постанова 1236, наша, про ковидный карантин:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1236-2020-%D0%BF#Text
Первый же пункт:
Відповідно до статті 29 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб” Кабінет Міністрів України постановляє: ....
Смотрим, что же это за Закон и статья:
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист населення від інфекційних хвороб
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2000, № 29, ст. 228)
Стаття 29. Карантин
Карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.
Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.
У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов'язки, що покладаються на них, підстави та порядок обов’язкової самоізоляції, перебування особи в обсерваторі (обсервації), госпіталізації до тимчасових закладів охорони здоров’я (спеціалізованих шпиталів). Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.
До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред'явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину.
Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Как по мне, выводы очень очевидны.