[uanog] Гадаю, що тутешній народ добре знає Річарда Столлмена...

Taras Heichenko tasic at academ.kiev.ua
Wed Oct 13 11:34:09 EEST 2021

> On 13 Oct 2021, at 09:53, Volodymyr Litovka <doka at funlab.cc> wrote:

Hi!
На початку маю сказати, що я вакцинувався, і вважаю вакцинування необхідним для людей, окрім тих, які мають медичні протипоказання.
Але маю прокоментувати цей абзац.

> Мене взагалі дивує сам факт виникнення дискусій щодо вакцинації. Вся історія людства - ВСЯ - це боротьба за збільшення терміну життя. Знахарі, лекарі, доктори, епідеміологи; боротьба з антисанитарією, поява засобів очищення води - спочатку фізичних, потім - хімічних; планування міст, поява каналізації; розробка більш екологічних засобів видобутку енергії та переробки сміття... Врешті - ми живемо не максимум 30 років, а в середньому 60-70; живемо більш насиченим та здоровим життям; помираємо більш здоровими. Звідки взагалі може взятися ця варварська думка, що вакцина шкодить або вбиває? Не було такого в Історії Людства, навпаки - людство усіма засобами подовжувало собі життя. Да, були війни, були й є різноманітні засоби вбивства, які людство понапридумувало - але ж так і не застосувало в глобальному масштабі. Тому що первинним інстинктом та основною метою є життя. Як можна просто так взяти та змахнути зі столу історію цивілізації на користь теорії "пласкої землі"? У мене немає жодних ідей, крім необізнаності або відсутності критичного мислення у - на прикладі України - 72-73% населення (до речі, цифри підтверджуються з загрозливою періодичністю).

Вакцинування людей дуже корисна справа з точки зору популяції. Вона продовжує життя більшості людей, зменшує кількість хвороб (в тому числі тяжких та смертельних), що розповсюджені у суспільстві та загалом добре впливає на життя людства. Проте якщо ми починаємо дивитися на
щеплення з точки зору індивідууму, то все стає не так просто. Для конкретного індивідууму це становить певний ризик, може бути шкідливо, чи
навіть смертельно. З точки зору індивідууму, набагато краще самому не робити щеплення, але щоб усі навколо були щеплені. Якось так...