[uanog] Idea to block russia at DNS / SSL level or at IP level.

Эдуард Мельник eduard at melnik.org.ua
Tue Mar 1 00:51:45 EET 2022

по суті питання

якщо Ви про сайти, е-мейли - аутентифікація клієнта не виконується у 99%
випадків при підключенні (веб браузери з компів і телефонів і т.і.)

тобто, клієнт вирішую підключатись чи не подключатись. Не сервер

Деякі аплікухи можуть вирушувати (certificate pinning), але це доволі
незначна частка і на суть питання не впливає

сертифікати видаються центром сертифікації (issuing CA)

Ось один з прикладів (роскомнадзор)

використувується let's encrypt. Детальніше

let's enrypt це проект що видає свої сертифікати від свого центру
сертифікації R3 (Issuing CA)

ISRG Root X1 - це корньовий

Просто так забанити тількі російськи не вийде. R3 Центр сертифікації
видає сертифікати всім. Це бот (let's encypt)  в будь-якій доменній зоні
і з будь-яким ім'ям

Які є інші варіанти?

якщо є доступ к Subject Names & SANs - можна відзивати сертифікати по
доменним ім'ям в цих записах. Наприклад, xxxx.ru, *.xxxx.ru

Але, такий варіант спрацює тільки при запиті до кожної компанії/проекту
індивідуально (наприклад, COMODO, Verisign, Digicert, Globalsign,
GoDaddy, Let's encrypt, ...)

Чи спрацює це?

Частково

Як вже було написано, клієнт виріщує підключаться чи ні

Наприклад, було відізвано всі сертифікати для .ru доменів

позиція apple (iphone, ipad), не дозволяти підключатись при наявності
проблем с сертифікатом (не может бути перевірена його достовірніть у
випадку, якщо його було відізвано)

позиція google (android) - мені невідома. Враховуючи HTTPS політику
гугл, думаю, аналогічно apple

на компах буде з'являтись попередження яке можна буде ігнорувати (в
багатьох випадках) і підключатись. Сайти з HSTS - не так багато. Для
HSTS сайтів ігнорування неможливе

які ще є варіанти? Список не повний

- фільтрація по IP (це спрацює для кожного сервісу чи компанії де
проходить трафік. На роутері, не сервері)

дивитись тут

https://blog.ip2location.com/knowledge-base/how-to-block-ip-addresses-from-a-country-using-ipset/

зручно, швидко, легко

- route blackholes

зробити можна на софтових раутерах та залізних Cisco, Juniper, Huawei, ...

можливо, потрібна підтримка advanced license або аналогічне щось для
кожного вендора для додавання всіх RU IP блоків

потрібно буде список RU IP блоків (попереднє посилання) + скрипт

аналогічно - зручно, швидко, легко

- BGP hijacking

найефективніший варіант. Якщо є контакти в точках обміну та ISP -
анонсуйте RU IP блоки. Всі або частково

такі компії повинні приймати bogus BGP announces. Просто так не спрацює

ці компії навіть самі можуть анонсувати. Але, це потрубує від їх
партнерів аналогічних кроків. Доволі багато вже автоматизовано і таке не
проканає в багатьох випадках

зручно і легко, не швидко

PS інтернет залишається фронтом в обидва боки. Його відмикання відімкне
не тільки ЇХ, а ще, також, нашу можливість отримувати інформацію НАМ

Просто нагадаю про Кібератаки